Естетика як навчальна дисципліна.



Кількість навчальних годин – 90 ( 3   кредити ЕСТS).
Лекцій – 14 годин, семінарських занять – 16 годин,
самостійної роботи – 60 годин.
Вивчається на 1 курсі впродовж одного семестру. Зміст дисципліни структуровано  в 1 модуль та 4 змістових модуля.


МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ( doc)


ОРІЄНТОВНИЙ ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ ДЛЯ ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ

  1. Специфіка об’єкту та предмету естетики.
  2. Зв’язок естетики з науками про природу, людину, суспільство.
  3. Практичне значення естетичних знань.
  4. Естетична думка в античній культурі.
  5. Естетичні ідеї середньовіччя.
  6. Естетика епохи Відродження.
  7. Естетика Просвітництва. Романтизм.
  8. Естетичні погляди І.Канта та Г.Гегеля.
  9. Особливості марксистської естетичної думки.
  10. Естетична думка ХХ ст. у Західній Європі.
  11. Природа естетичної потреби людини.
  12. Фактори виникнення і розвитку естетичної свідомості та діяльності.
  13. Структура естетичної свідомості.
  14. Естетичне почуття, природне і соціальне в ньому.
  15. Сутність та оособливості естетичного смаку.
  16. Естетичний ідеал, його сутність, особливості та  обумовленості.
  17. Значення естетичної свідомості та естетичної діяльності для лікарської справи.
  18. Категорія “ естетичне”, її зв’язок з іншими категоріями естетики.
  19. Категорія “ прекрасне”.
  20. Прекрасне в мистецтві.
  21. Прекрасне і потворне. Потворне в мистецтві..
  22. Категорія “ трагічне”. Трагічне в мистецтві.
  23. Категорія “комічне”. Роль комічного в житті людини.
  24. Сміх як естетичний феномен. Сміх і здоров’я.
  25. Комічне в мистецтві. Багатоманітність форм його відображення( сатира,гумор, іронія, сарказм).
  26. Предмет і функції мистецтва.
  27. Ідейно-естетична природа художнього образу.
  28. Національне і загальнолюдське в мистецтві.
  29. Мистецтво і публіка. Теорії “елітарного” і “ масового” мистецтва.
  30. Зміст і форма в мистецтві.
  31. Естетичні коріння натуралізму і формалізму в мистецтві.
  32. Реалістичне, натуралістичне та формалістичне вирішення проблеми змісту і форми в мистецтві.
  33. Естетичне сприйняття художнього твору, використання його в лікарських цілях.
  34. Художня творчість як вид естетичної діяльності.
  35. Творчий процес та  його інтелектуальні та емоційні  особливості.
  36. Особливості художньої обдарованості ( проблема таланту).
  37. Художня уява, натхнення та інтуіція у творчому процесі.
  38. Медицина як мистецтво та медицина в мистецтві.
  39. Історія союзу медицини і мистецтва.
  40. Мистецтвотерапія: сутність, особливості застосування.
  41. Лікар і пацієнт як суб’єкти взаємодії медицини і мистецтва.